Zgadza się. Tylko pytanie: dlaczego?
Jak wymienić drążek kierowniczy
Zwiń
X
-
nieNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Guguś, :szeroki_usmiechNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez grejanAle ja nie pytam o rade czy jechać do mechanika itp. tylko czy trzeba demontować maglownice i może ktoś opisze jak wymienić takowy drążek.4x4
Komentarz
-
-
Drążek jest przykręcony do listwy zębatej (znajdującej się w przekładni kierowniczej) momentem około 80-100 Nm. A dokładniej, przykręcony jest przegub kulowy od strony przekładni kierowniczej. Po sciągnięciu mieszka zobaczysz ten przegub. Odkręcić go jest bardzo trudno. Jeszcze trudniej jest wybić przegub kątowy ze zwrotnicy po drugiej stronie. Jeżeli nigdy tego nie robiłeś, na 90% nie masz szans go wybić. Trzeba mieć odpowiedni przyrząd, a czasem trzeba rozwalić przegub żeby go wybić, bywa tak zapieczony.
tomPozdrawiam tom_tom
Komentarz
-
-
wygląda to tak
zdejmujesz koło okręcasz nakrętkę od końcówki drążka kierowniczego jeśli masz to zakładasz ściągacz jeśli nie walisz z wyczuciem w kolumnę gdzie wchodzi ta końcówka jeśli już tu wyjmiesz od strony kolumny drążek się wykręca nie pamiętam jaki klucz ale musi być dobrej marki najlepiej podejść do sklepu tam możesz sobie sprawdzić a ważne w fabryce różnie kładli do aut więc drążek kierowniczy może mieć dwie długości jak wykręcisz to podjedz i kup odpowiedni ogólnie nic trudnego trochę gimnastyki rękoma i wychodzi no i po wszystkim geometria podstawa.
Komentarz
-
-
Jak widzę każdy zapomniał o podstawowych sprawach.
po pierwsze- zabezpieczenie gwintu przed odkręceniem
po drugie- zabezpieczenie gwintu przed korozją
po trzecie- uszczelnienie w odpowiedni sposób całości (jeśli ktoś chciałby napisać o czymś takim jak tyrtytki zamiast opasek na osłonie drążka to niech lepiej nic nie pisze bo takie rzeczy też widziałem)
po czwarte- jak już doradzać to raczej w sposób najprostszy więc po co w ogóle demontować końcówkę ze zwrotnicy ? :shock:
W sumie to tylko takie nieważne szczegóły, tak samo jak np. używanie smarów przy wymianie klocków hamulcowych :PNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
dobrygrzeswawa, mam pytanie:
Rozumiem że do zabezpieczenia gwintów przed odkręceniem to Loctite. Np Loctite 243 średnia wytrzymałośc kolor niebieski lub Loctite 270 wysoka wytrzymałośc na odkręcenie kolor zielony.
A zdradzisz tajemnicę handlową czego używasz do zabezpieczenia gwintu przed korozją?Tomek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tomek_dxRozumiem że do zabezpieczenia gwintów przed odkręceniem to Loctite
Zamieszczone przez Tomek_dxA zdradzisz tajemnicę handlową czego używasz do zabezpieczenia gwintu przed korozją?NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
zieżność
Jeśli mechanik zaznaczył i wkręcił podobnie i powiedział że jest oki to zmień mechanika zbieżność się ustawia po takiej operacji wymiany końcówki drążka. To są wartości w2 stopniach liczone czy innej wartości nie pamiętam lepiej ustawić bo teraz nie widzisz różnicy ale jeśli nie będzie poprawnie ustawione to opony będą się zdzierać.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krisoctavw octavi I tylko przód się ustawiaNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Witam,
Panowie (i Panie) jestem po wymianie drążków kierowniczych wraz z końcówkami (tak wymieniałem komplet bo drążki miały bardzo skorodowany gwint). Zakupiłem zestaw Lemforder'a, garaż wymienił i oczywiście wysłał na zbieżność. Pojechałem chopy ustawili i ściąga w lewo, reklamacja - poprawka i ściąga w lewo. Druga reklamacja i ściąga dalej w lewo. Na zbieżności powiedzieli, że według ich "laserów" wszystko jest OK i nic nie powinno ściągać. Przed zmiana, mimo iż prawa końcówka miała zajebiaszczy luz auto nie ściągało. Ktoś ma jakieś sugestie co to może być. Czy jeśli mechanik założył by prawą końcówkę na lewą stronę i odwrotnie objawy były by takie? Zrobiłem zdjęcie tych końcówek - końcówka na prawej (siedząć w aucie) stronie auta to ta z literą A a lewa z literą B.
Z góry dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi.powrót do Skodzianki, mam nadzieję, że nie będzie tak jak z ostatnią
Komentarz
-
-
Witam.
Jakiej firmy polecacie drążek kierowniczy? Końcówki roczne mam z Meyle i chyba na razie są ok. Z Lemfordera mam tuleje wahacza ale jeszcze nie założone wiec nie wiem jak się spiszą. Co wytrzyma po naszych drogach kilka lat??? Czekam na opinie.
Pozdrawiam.Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!
Komentarz
-
Komentarz